V balení jsou součásti na sestavení RC modelu auta Axial® SCX10™ III Jeep® JLU Wrangler a manuál. Přehledně uspořádané sáčky se součástmi podvozku, rámu nástavby, čirý výlisek karosérie Jeep® Wrangler Unlimited a kokpitu.Dále disky KMC Machete, pneumatiky Nitto Trail Grappler. Sestavit je potřeba kromě podvozku i tlumiče, kola, karosérii a další. Stavebnice je určena pro zkušené modeláře, kteří jsou vybaveni vším potřebným nářadím a nástroji, lepidly, barvami a určí si vhodné tukové a olejové náplně do převodů a tlumičů. Rovněž si doplní RC výbavu, pohon a baterii.
Charakteristika
Stavebnice expedičního RC modelu auta Axial® SCX10™ III Jeep® JLU Wrangler s náhonem 4WD v měřítku 1:10 představuje další krok vpřed v konstrukci expedičních modelů aut. Verze III přichází s kompletně přepracovaným šasi, novými portálovými nápravami, realistickým krytem převodovky a maketou motoru V8. Maketová čirá karosérie a licencovaná kola.
Wrangler SCX10™ III Jeep® JLU používá portálové nápravy ke zlepšení výkonů, zvýšením světlé výšky a snížením točivého momentu. Krabička baterie pojme standardní sadu baterií LiPol nebo NiMH. Nová konstrukce ocelových profilů rámu podvozku nabízí větší variabilitu uspořádání. Vnitřní kryty blatníků a podlahové lišty lépe ukrývají vnitřní komponenty, které by byly viditelné z boku podvozku.
Na podvozku lze ovládat kromě směru jízdy a plynu i uzávěrku zadní nápravy a 2-stupňovou převodovku. Podle toho je potřeba zvolit RC soupravu s potřebným počtem kanálů. Pokud budete chtít doplnit osvětlení, naviják apod. bude potřeba s tím počítat. V balení je obsažena čirá karosérie Jeep® Wrangler Unlimited, kterou si můžete nastříkat a vyzdobit podle vlastního uvážení. Součástí karosérie je klec, otvory pro přední kapotu, stěrače čelního skla, zrcátka, kliky dveří a další, plus detailní interiér. Nové větší a širší, oficiálně licencované pneumatiky Nitto Trail Grappler na třídílných licencovaných discích KMC Machete beadlock znamenají dokonalý realismus a vysokou přilnavost na cestách necestách, skalách a všech možných terénech.
Licencovaná replika RC modelu vychází ze čtvrté generace vozu Wrangler, která byla představen na konci roku 2017 pro modelový rok 2018. Řada JL obsahuje řadu nových funkcí včetně nových pohonných jednotek, snadnějšího sklopení čelního skla a modernějšího interiéru.
Vlastnosti SCX10™ III Jeep® JLU Wrangler
Maketa motoru V8 a kryt převodovky chrání motor a zlepšuje vzhled
Podvozek pojme standardní baterie LiPol nebo NiMH
Nastavení převodovky s funkcí DIG umožňuje uzamknout zadní nápravu pro menší poloměr otáčení
Dvou-rychlostní převodovka pro jízdu vysokou a nízkou rychlostí
Portálové nápravy zvyšují světlou výšku a redukují otáčky
Nastavitelný rozvor podvozku umožňuje každému zvolit jeho velikost
Vnitřní blatníky a boční podlahy skrývají vnitřní komponenty, obvykle viditelné ze strany podvozku
Licencovaná 3-dílné disky beadlock KMC Machete umožňují výměnu pneumatik bez lepení
Pneumatiky Nitto Trail Grappler s oficiální licencí v nové větší velikosti zvyšují světlou výšku a trakci
Nastavitelné olejové tlumiče mají eloxovaná závitová těla, nastavitelný přítlak pružiny a víčko emulze se šroubem
Čirá karosérie Jeep® Wrangler včetně interiéru
Šasi s blatníky a spodními kryty
Šasi modelu tvoří ocelové profily spojené příčníky, což vytváří velmi tuhou konstrukci odolnou proti kroucení. Díky univerzálním držákům, můžete model osadit elektronikou dle vlastního výběru. Aby nebyly vidět komponenty elektroniky a vnitřní prostor, je šasi vybaveno blatníky a spodními kryty. Toto řešení zároveň minimalizuje pronikání nečistot dovnitř do modelu.
Možnost nastavení rozvoru podvozku
Rozvor podvozku modelu SCX10™ III Jeep® JLU Wrangler lze změnit pouze pomocí změny upevnění rámových profilů a doplněním volitelných hřídelí kyvné nápravy. Hřídele náhonu jsou navrženy pro vysoké zatížení a výrazně zlepšují jízdní vlastnosti i v členitém terénu.
Držáky baterie
Wrangler SCX10™ III Jeep® JLU má standardní bateriový zásobník, který pojme běžné LiPol nebo NiMH sady baterií. Na bočních kolejnicích je také prostor pro baterie menší velikosti, které jsou potřeba pro další příslušenství, jako osvětlení, naviják a podobně.
Portálové nápravy s hypoidním převodem
Výhodou portálových náprav AR45 je samozřejmě vyšší světlá výška, ale i výhodná redukce kroutícího momentu na výstupní hřídeli a snížení krouticího momentu na ostatních komponentech hnacího ústrojí.
Vylepšena geometrie zavěšení
Geometrie zavěšení je založena na předchozí verzi podvozku SCX10™ II, ale pro novou verzi podvozku je poněkud upravena. Přední zavěšení bylo optimalizováno tak, aby se snížilo zatížení řízení, úpravou zadního 4-článkového zavěšení se snižuje kroutící moment. Pohon na přední kola je zajištěn pomocí ocelových poloos s kardanovými klouby.
Vlastnosti poloos
Natočení kol až 45°
Hladký chod
Kompaktní, ale odolný design
Tvrzená ocel
Dvou-rychlostní převodovka s funkcí DIG
RC model je vybaven dvou rychlostní převodovkou a funkcí DIG. Záleží jen na vás, zda-li budete využívat obě funkce. Pomocí 3-kanálového řízení lze převodovku nastavit jedním ze dvou způsobů: s řazením dvou rychlostí nebo s funkcí DIG, která blokuje povelem vysílače zadní nápravu. S dalším servem a 4-kanálovou RC soupravou mohou být obě možnosti k dispozici současně.
Funkce DIG
Aktivací funkce můžete dálkově přes vysílač odpojovat a připojovat zadní nápravu. Zadní náprava je tak buď hnaná, nebo zablokovaná a kola se neotáčejí. Zablokováním zadních kol radikálně zvýšíte poloměr otáčení a model zatočíte takřka na místě. Funkci DIG rovněž oceníte při prudkých sjezdech, kdy snižuje riziko převrácení modelu.
Olejové hliníkové tlumiče
Jeep® JLU Wrangler má tlumiče s dlouhým zdvihem, které mají tělo vyrobeno ze světle eloxovaného hliníku. U vinutých pružin lze nastavit sílu přítlaku pro dosažení optimální míry tlumení (předpětí pružin lze pohodlně regulovat pomocí matice na těle tlumiče). Čepičky mají otvor se šroubem pro kontrolu stavu a plnění oleje. Díky velikosti a objemu tlumičů je zaručena jejich funkce v celé délce zdvihu.
Uložení motoru s maketovým krytem
Věrná maketa motoru V8 s převodovou skříní účelově ukryje a ochrání váš elektromotor a zároveň zvýší realistický vzhled šasí a motorové jednotky. Pro maximální pevnost je lože motoru hliníkové. Vedle motoru je prostor pro montáž serva řízení standardní velikosti. Balení obsahuje páky serva s 23 a 25 zuby pro univerzální použití.
Věrná replika
Čirá karoserie
Model je dodáván s čirou karoserií, aby jste si mohli zvolit barvu a design přesně podle vašich představ. Karosérie je zpracována s důrazem na přesnost provedení a zachování i těch nejmenších detailů. Interiér má věrně tvarovanou klec, volant a hlavu řidiče. Na karosérii je řada detailů: přední chladič, otvory na přední kapotě, přední maska, stěrače předního skla, zrcátka i kliky dveří. Jednotlivé plochy si po nabarvení můžete dotvořit pomocí přiložených samolepek.
Detailní interiér
Interiér má věrně tvarovanou klec, volant a hlavu řidiče. Jako pokrývku hlavy řidiče můžete zvolit vojenskou helmu, čepici, nebo klobouk. Samolepky přístrojové desky jsou rovněž v balení.
PNEUMATIKY NITTO TRAIL GRAPPLER
Pneumatiky S30 Nitto Trail Grappler S30, které jsou součástí soupravy SCX10 ™ III Jeep® JLU Wrangler, jsou vyšší a širší (4,74 x 1,7), což zvětší světlou výšku auta a zajistí lepší přilnavost pneumatik při jízdě v různých terénech.
Licencované 3-dílné disky beadlock
Oficiálně licencované disky KMC XD Machete, které jsou pověstné v terénním světě, jsou vylisovány v saténovém chromu a obsahují úžasné maketové detaily. Protože se jedná o tří-dílné disky, mohou být pneumatiky snadno namontovány, vyjmuty a vyměněny bez lepení.
Doporučujeme koupit
Jelikož je model v provedení Kit, je pro uvedení do provozu nutné doplnit vysílač dop. 4-kanálový, přijímač dop. 4-kanálový, regulátor, motor, silné servo řízení a mikro serva pro ovládání převodovky a funkce Dig. Dále jsou potřeba baterie do vysílače, pohonný akumulátor a adekvátní nabíječ na pohonný akumulátor. Dále potřebujete pro sestavení modelu nářadí, nástroje, náplně, lepidlo na šrouby, barvy na lexan apod.
Doporučené komponenty:
Vysílač: Spektrum DX5C DSMR + 4x AA baterie do vysílače EM-B1320
2v1 Regulátor s přijímačem: Firma 40A s 4CH přijímačem
Motor: Motor 540 35T
Servo řízení: S6390BL
Servo převodovky a funkce dig: 2x SX107 Micro MG
Doporučené akumulátory LiPo
Pro běžné ježdění doporučujeme 2 článkový LiPo akumulátor (7.4 V), s konektorem EC3, IC3.
Smart LiPo akumulátor Spektrum 7.4 V 5000 mAh
Standardní LiPo akumulátor Black Magic 7.4 V 5000 mAh.
Standardní LiPo akumulátor s maximální dobou jízdy Black Magic 7.4 V 6500 mAh.
Doporučené akumulátory NiMH
NiMH akumulátory nejsou náročné na správné zacházení a jsou tudíž vhodné pokud RC model auta provozují zejména děti (NiMH akumulátor se nezničí úplným vybitím). Doba jízdy s NiMH akumulátory však bude o něco kratší.
NiMH akumulátor Dynamite 7.2 V 2400mAh
NiMH akumulátor pro delší dobu jízdy Dynamite Spedpack 7.2 V 3300mAh
Doporučené nabíječe pro Smart akumulátory Spektrum
Pokud se rozhodnete v RC modelu auta Axial používat moderní Smart LiPo akumulátory, pak doporučujeme tento nabíječ:
Nabíječ na stejnosměrné napětí 10 - 32 V Spektrum S1200 s jedním výstupem.
Síťový nabíječ Spektrum S2100 se dvěma výstupy 2x 100 W Spektrum S2100.
Doporučené nabíječe pro konvenční LiPo a NiMH akumulátory
Pokud se rozhodnete model provozovat na konvenční LiPo a NiMH akumulátory, doporučujeme používat univerzální nabíječe o výkonu minimálně 50 W.
Nabíječ Dynamite Prophet Sport s jedním výstupem 50 W
Nabíječ Pro-Peak Sigma EQ Eco II 80W AC DC s jedním výstupem 80 W
Osvětlení modelů
Pro dech beroucí vzhled doporučujeme model vybavit LED osvětlením. Pokud již model základní osvětlení obsahuje můžete jej rozšířit, vylepšit, či upravit podle vlastních potřeb.
Světelná sada - Night Vision Systém - AXIC4251 Pokročilý systém s předními LED (rozsvítí se intezivně při jízdě vpřed), brzdovými LED (rozsvítí se intezivně při brždění), blinkry (blikají při zatočení na konkrétní stranu) a doplňkovými diodami (například pro světelnou rampu). Možnost zapojení dalších šesti světelných okruhů.
Světelná sada - Axial Standard - AXIC2425 Standardní světelná sada s napájecím modulem a diodami – Napájecí modul umožňuje zapojení dvou svazků LED, které budou trvale svítit. V balení jsou obsaženy vysoce svítivé diody (4x bílá LED do předních světel a 2x červená LED do koncových světel).
Řídící jednotka osvětlení 3-porty - AXIC1097 Řídící jednotka s možností zapojení tří svazků trvale svítících LED diod. Balení neobsahuje diody – ty si můžete dle vlastního potřeb vybrat v příslušenství u položky.
Příslušenství pro běžný provoz
Pro běžný provoz RC auta Axial potřebujete lepidlo na pneumatiky, lepidlo na šrouby, sadu nářadí a silikonový olej do tlumičů. Z našeho sortimentu doporučujeme cenově dostupnou sadu nářadí pro RC auta.
Lepidlem na pneumatiky se lepí pneumatiky k ráfku disku. Vždy je nutné, aby pneumatika byla po celém obvodu pevně přilepena k ráfku kola! Pokud pneumatika nebude přilepena po celém obvodu, může dojít k jejímu roztržení. Lepidlo na pneumatiky má speciální složení, které je schopno lepit materiály jako guma či nylon a současně po zatvrdnutí je lepidlo pružné. Z naší nabídky doporučujeme lepidlo Robitronic Tire Glue - viz doporučené příslušenství.
Občas je třeba doplňovat silikonový olej do tlumičů modelu a měnit olej v diferenciálech. Běžným provozem dochází jen k nepatrným únikům silikonového oleje po pístnicích tlumiče. V případě, že povrch pístnic tlumičů nebo stav těsnění je ve špatné stavu, únik oleje může být velký. Pro tyto případy se dodávají opravné sady či jednotlivé díly. Z naší nabídky silikonových olejů doporučujeme silikonové oleje TLR (Team Losi Racing), viz doporučené příslušenství.
Pro běžnou údržbu je potřeba lepidlem na šrouby (obj. č. FS-G06/10. Šrouby zašroubované v kovovém materiálu (např. šrouby v motoru, šervík v pastorku) musí být proti povolení tímto lepidlem zajištěny.
Ochranné obaly na akumulátory
Ochranné obaly jsou určeny k omezení rizika spojeného s přepravou a nabíjením akumulátorů. LiPo akumulátory dokáží, při zachování malých rozměrů a nízké hmotnosti, poskytnou vysoké vybíjecí proudy a disponují velkou kapacitou pro dlouhý jízdní čas. Naopak LiPo akumulátor je náchylný především na mechanické poškození.